Ontwikkeling van normen en waarden
Wij vinden normen en waarden van groot belang. Het eigen maken van normen en waarden maakt onderdeel uit van de morele ontwikkeling. Binnen en (buiten) de groep doen zich situaties voor waar van op dit gebied veel leermomenten zijn (bijv. pijn en verdrietige situaties, ruzie of een maatschappelijke gebeurtenis). Door de reacties van beroepskrachten op dit soort situaties ervaart een kind wat wel en niet sociaal aanvaardbaar is. Het eigen gedrag van de beroepskrachten heeft hierbij dus een belangrijke voorbeeldfunctie.
Multiculturele samenleving
Wij leven in een tijd waar en veel diversiteit is en waar veel meer tolerantie van en naar elkaar wordt verwacht. Hoe jonger een kind leert met de diversiteit om te gaan hoe beter. Kinderen leren dat het elders anders kan zijn dan bij hen thuis maar vooral dat zij ook anders mogen zijn dan de ander. Zij leren door voorbeelden en door de ruimte te krijgen ervaringen op te doen. Het is echter wel belangrijk dat er respect en waardering is voor de ander, de omgeving en het spel materiaal.
Respect en waardering
Wij keuren agressief gedrag (zowel verbaal als non-verbaal) af voor kinderen, maar ook voor alle volwassenen waar het kind mee te maken krijgt (beroepskrachten en ouders). In onze doelstelling zoals geformuleerd in de inleiding van dit plan, maar ook in de voorgaande stukjes zijn al heel wat normen en waarden voorbij gekomen waaronder:
– Waarderen en respecteren van jezelf en van anderen
– Sociaal zijn
– Eerlijk zijn
– Zorgvuldig omgaan met spullen
– Respect voor privacy van een ander
Kwaliteit verbeteren
In deze digitale tijdperk is het noodzakelijk om te laten zien wat je klanten [...]
Thema activiteiten- sluitingen
Wat kunt u hier lezen? U krijgt een indruk van de uitvoering van een [...]
Inspectie rapport
Wij zijn altijd voor kwaliteitsverbetering als het nou wordt aangegeven door de inspectie, ouders, [...]