Ontwikkeling van cognitie
Denken en doen moeten kinderen leren. Om dat te kunnen bereiken is het belangrijk dat er een stimulerende leeromgeving is ingericht waarbij zij geprikkeld worden tot nieuwsgierigheid. Dit gaat niet altijd vanzelf, omdat het ene kind het andere niet is moet de beroepskracht in staat zijn te zien waar het minder goed gaat en moet zij weten wat te doen. Om te weten wat kinderen leuk vinden, waar hun aanleg en interesse ligt is het erg belangrijk om ze de ruimte te geven zodat zij dat kunnen laten zien. Om de ontwikkeling te stimuleren maakt de Moppetoet gebruik van het UK & PUK leersysteem voor de kinderen van 0-4 jaar.
Beredeneerd
De dag start bij alle kinderen met een belangrijke groet, “goede morgen, en heb je lekker geslapen”, het uitzwaaien van mama/ papa, “dag, tot vanavond”. Wij doen met deze opmerkingen een beroep op het heden, verleden en de toekomst in het bijzijn of samen met het kind. Wij zijn het ons bewust dat wij aan de cognitieve ontwikkeling werken omdat wij dit ook zo in ons werkplan hebben staan. In de ochtend aan tafel beginnen wij al met het tellen van de kinderen en de bekers, wij praten over het eten die zij krijgen, wat eet je, waar halen wij die vandaan, hoe smaakt het enz., leggen onder ander uit hoe de dag zal verlopen door gebruik te maken van dagritme kaarten…
Kwaliteit verbeteren
In deze digitale tijdperk is het noodzakelijk om te laten zien wat je klanten [...]
Thema activiteiten- sluitingen
Wat kunt u hier lezen? U krijgt een indruk van de uitvoering van een [...]
Inspectie rapport
Wij zijn altijd voor kwaliteitsverbetering als het nou wordt aangegeven door de inspectie, ouders, [...]