Team Moppetoet
De Moppetoet streeft ernaar om met vaste gezichten te werken. Op alle groepen staan beroepskrachten die al enige tijd werkzaam zijn bij ons maar er komt regelmatig nog wel een nieuwe collega erbij. Natuurlijk hebben wij ook met situaties te maken waar een teamlid om welke reden dan ook minder gaat werken, of stopt met werken. Als blijkt dat een teamlid niet de passie meer heeft voor het werk dan is het niet de bedoeling dat wij dit teamlid ten koste van alles willen houden. Dit zijn o.a. redenen waarom een teamlid de Moppetoet zou kunnen verlaten. In de regel willen wij het liefst dat dit niet gebeurd maar wij bewegen mee met de maatschappij en willen niet ten koste van alles een teamlid houden als het duidelijk niet meer gaat.
Het team zorgt er iedere dag voor dat de visie en kwaliteit in praktijk wordt gebracht. Kwaliteit staat bovenaan en onze pedagogisch medewerkers, managers en de eigenaren bewaken deze kwaliteit dan ook. Samen zorgen wij ervoor dat de kinderen liefdevol worden opgevangen en zich veilig en welkom voelen. Wij werken daarom alleen met opgeleid-afgestudeerd personeel en de taken van een stagiaire zijn duidelijk. Door dagelijks een of meerdere coördinatoren op de werkvloer te hebben staan, kunnen wij deze kwaliteit borgen en dus garanderen. Wij streven ernaar om vaste gezichten per groep in te zitten (stagiaires en invallers uitgezonderd). Op deze wijze kunnen de kinderen zich goed hechten en blijft de continuïteit gegarandeerd. “Liefdevol” is niet alleen het knuffelen van de kinderen maar ook zorgen voor een veilige omgeving, een professionele aanpak en goede communicatie.
BBLer;
Naast gediplomeerde PMers werken wij ook met BBLer en BOLers. BBLers zijn Leidsters die minimaal 24 uur per week op een Leer- werk contract werken en 1 dag naar school gaan. Van hun wordt geacht dat zij eerder verworven competenties in de kinderopvang of een onderdeel daarvan hebben gehaald maar het theoretisch gedeelte daarvan nog moeten behalen. Zij hoeven dus niet te leren om van kinderen te houden, om werk ethos op te bouwen of om achter ze aan te lopen om hun leer-werk traject zelf in de gaten te houden want dat zijn competenties die zij al hebben geleerd in hun eerdere banen of studies. Zij moeten alleen leren om theorie en praktijk Kinderopvang in elkaar te laten vloeien. Zij hebben daarom t.o.v. BOL stagiaires die 4 dagen naar school moeten en 1 daarvan stage lopen meer verantwoordelijkheid omdat zij dit ook echt aankunnen. Naarmate de studie verloopt krijgen zij net als de PMers steeds meer te doen dus ook meer verantwoordelijkheden. Dan kunnen zij vaardigheden opbouwen. Momenteel werken wij meer met BBLers dan met BOL stagiaires, omdat wij het belangrijk vinden om met mensen te werken die de verantwoordelijkheid aankunnen en potentiële werknemers zijn. De begeleiding voor BOL stagiaire is soms net te intensief. De BBL stagiaires worden begeleid door de pedagogische coach.
Teamleden
Zij is begonnen als PM-er en groeide door in de leidinggevende positie omdat zij orthopedagoog is.
Iheoma is een goede luisteraar en weet de wensen van iedereen te respecteren. Functie: HBO- coach voor het hele team waar nodig en zorgt ervoor dat de zorgstructuur van de Moppetoet goed loopt.
Stelt zich voor…
Ik ben Iheoma. Het werken in de kinderopvang is begonnen als bijbaantje naast de opleiding die ik heb gedaan. Op jonge leeftijd wist ik al dat ik later graag met kinderen wilde werken. Het is heel fijn en interessant om de ontwikkeling van het kind te volgen en te stimuleren. Elk kind is uniek! Het ene kind heeft meer begeleiding en stimulering nodig tijdens de ontwikkeling dan het andere kind. En dat maakt dit vak zo mooi om hier aan een volwaardige bijdrage te leveren. Met mijn orthopedagogische kennis kan ik het team waar nodig ondersteuning bieden om het kind te helpen waar nodig, mochten zij het niet redden. Ik doe dit met heel veel plezier. Ik ben zelf moeder van 3 geweldige kinderen, al zeg ik het zelf. Dat is toch wat elke moeder vindt van haar kinderen. Ik ben blij dat ik als moeder deze liefde, warmte, geborgenheid en zorgzaamheid die ik geef aan mijn eigen kinderen ook kan uitdragen naar de kinderen van de Moppetoet. Moederschap zie ik echt als een zegen en elk kind verdient het om zich geliefd en veilig te voelen!
leidster. Daarom vinden zij het ook heel erg als hun kind door moet groeien!
Stelt zich voor…
Accuraat en vlot, zoekt uit wat moet gebeuren en heel volwassen in haar manier van beredenering.
Stelt zich voor…
Stelt zich voor…
wat de kinderen van haar nodig hebben. Als Kaman naar huis gaat rennen de kinderen achter haar aan!
Stelt zich voor…
Ik ben Kaman. Het werk brengt mij veel plezier. Kinderen brengen mij altijd een lach, ik ben graag rondom kinderen. Het is nooit een saaie dag in het bijzijn van kinderen. Elke dag is het anders en je weet nooit wat je kunt verwachten. Ik vind het belangrijk om kinderen het gevoel te geven dat ze ‘thuis’ zijn, dat zij zich emotioneel en fysiek veilig voelen bij mij. Om de kinderen dit gevoel te geven geef ik ze aandacht en luister ik naar ze, maar ik doe ook leuke dingen met ze zoals liedjes zingen, boekjes lezen, knutselen en buiten spelen enz.
nemen en de groep tot een ware eenheid weet te brengen is zeer bewonderenswaardig. De kinderen zijn dol op Sheila!
Stelt zich voor…
ouders en kinderen moet doen om de doelen te kunnen halen. Zij is een constante waar je altijd op kan rekenen.
Stelt zich voor…
Ik ben Karin. Al enige tijd werkzaam op de Moppetoet. Werken met kinderen is mijn passie. Ik vind het leuk om te zien hoe kinderen allerlei dingen ontdekken en willen leren. Hierin stimuleer ik kinderen graag. Dit doe ik door onder andere VVE activiteiten aan te bieden. Op de moppetoet maken wij gebruik van het Puk programma. Ik vind het belangrijk om de kinderen een veilig en geborgen gevoel te geven. Voor mij is ieder kind uniek. Ik vind het belangrijk dat ieder kind de ruimte krijgt om zich in zijn eigen tempo te ontwikkelen.
Dat wil niet zeggen dat zij er niet is, maar zij kan zich gedoceerd profileren. Zij is zichzelf met de kinderen en dat is erg fijn om te zien in de praktijk.
Stelt zich voor……..
Samen met het team, probeert zij ervoor te zorgen dat de kinderen aan niets te kort komen. Alles wat nodig is om dat doel te bereiken zal zij dan ook doen want haar motto is; “het kind van vandaag, is de toekomst voor morgen”!
Stelt zich voor…
Mijn naam is Hortence. Het is jullie vast al uit mijn verhaal “Team- eigenaren” duidelijk geworden dat ik in mijn beleving geboren ben om met kinderen te werken. Ik hou oprecht van elk kind en accepteer ze zoals ze zijn. Ik zie ze, ik hoor ze en ik voel ze in het diepst van mijn hart. Ik voel mij geroepen om ieder kind in de wereld een fantastisch begin te geven door hen te laten voelen dat van ze gehouden wordt. Daarom zet ik mij in om samen met het team ervoor te zorgen dat elk kind vreugdevol opgroeit in de Moppetoet en met een rijke bagage de Moppetoet verlaat om naar de basisschool te gaan. Een goede band opbouwen met de ouders/ verzorgers en een handje helpen waar nodig, beschouw ik ook als een belangrijk onderdeel van mijn dienstverlening. Naast het feit dat ik ook de eigenaar ben van de Moppetoet kan ik voor alle (leeftijds)groepen staan. Om goed leiding te kunnen geven moet ik ook goed weten, hoe de groep draait, hoe reageren de kinderen op de PMer en het aanbod, Hoe pakt de PMer het beleid op en hoe geeft zij deze gestalte, hoe helpt dat de kinderen vooruit? Wat is er nodig om de opvang op hoog professioneel niveau te houden. Samen met het team bespreek ik graag alle plusjes en minnetjes zodat er democratisch gekozen wordt voor kwaliteitsverbeteringen die ons allen passen. De OC speelt ook zeker een rol in dit proces, maar eerst moet ik wel weten hoe de praktijk situatie is.
De kinderen liefde, warmte en begeleiding geven staat op haar lijf geschreven. Nu alleen nog het diploma halen dan kunnen wij Esmee Pedagogische medewerker noemen, maar eigenlijk is zij dit al van nature.
Stelt zich voor…
Hallo, mijn naam is Esmée. Ik volg de opleiding ‘’Gespecialiseerd Pedagogisch medewerker’’ . Ik werk drie dagen op de Nemo groep en ik ga één dag in de week naar school om de juiste theorie te leren en deze te kunnen toepassen in de praktijk op de Moppetoet. Ik werk hier met veel plezier. Ik word er gelukkig van om met kinderen te werken en om te zien hoe zij zich elke dag ontwikkelen! Dit werk is dus erg voldoende voor mij. We laten de kinderen spelenderwijs groeien op allerlei gebieden, aangepast aan ieder kinds’ niveau. Ik vind het erg mooi om te zien hoe we ze hier bij een steuntje in de rug kunnen geven en een liefdevolle omgeving creëren waarin alle kinderen met open armen worden ontvangen.
Voor Vivian is werken in de kinderopvang een missie. Wat zijn de afspraken, waar moet ik mij aan houden en dient dat het kind? Voor Vivian erg belangrijk dat het goed loopt en dat alles in het voordeel van het kind is. Zij is serieus, doelgericht, kordaat en vastberaden. Allemaal kwaliteiten die in dit beroep goed kunnen helpen om je doelen te kunnen bereiken. De kinderen weten wie Vivian is en wat zij voor hun wil zijn, en dat biedt veel helderheid.
Stelt zich voor…….
Mijn naam is Vivian, ik woon in de Zaanstreek. Ik heb hiervoor de opleiding het CIOS afgerond, waardoor Ik sport gerelateerd ben. Mijn pad naar de kinderopvang is voornamelijk omdat ik altijd graag met kinderen werk. Zij geven kracht en voldoening in het leven. Ik wil hen de liefde bij die reis naar de toekomst bieden. Dat is uiteindelijk mijn levensdoel en mijn voldoening.
Tatiana past in alle leeftijdscategorieën omdat zij zich goed weet te verplaatsen in Het Kind. De zorg en Liefde die zij geeft is van zeer grote waarde. Naast een lieve Leidster is zij ook een waardevolle collega waar je van op aan kan, zij past naast iedereen maar laat niet over zich heen lopen. Zij is stil maar dat zegt niets over haar gevoel. Zij voelt meer dan je denkt en kan ook op haar eigen tijd dit gevoel op de juiste manier ter sprake brengen.